آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم! سقوط پراید در انتهای خلج ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت زمان خیساندن و پختن هر کدام از حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و بولوار کوثر (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟ برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری
سرخط خبرها

سبقت موتورلانس‌های مشهد از پایتخت | مدت زمان رسیدن موتورلانس‌ها ۸ دقیقه اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۱۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
سبقت موتورلانس‌های مشهد از پایتخت | مدت زمان رسیدن موتورلانس‌ها ۸ دقیقه اعلام شد
یکی از ضرورت‌های حوزه سلامت در کلان‌شهرها، فعالیت موتورلانس‌هاست تا با‌وجود ترافیک رو‌به‌گسترش این شهرها، دغدغه معطلی در ترافیک یا عبور از کوچه و خیابان‌های باریک برای خودرو‌های آمبولانس وجود نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌گفته محمداسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران، زمان رسیدن موتورلانس‌ها در این شهر به ۹‌دقیقه رسیده است. باوجوداین زمان رسیدن موتورلانس‌های مشهد از کلان‌شهر تهران پیشی گرفته است و به‌گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، «اکنون موتورلانس‌ها در مشهد در کمتر از هشت دقیقه به بالین بیمار می‌رسند.»

علی یزدانی در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه زمان رسیدن موتورلانس‌ها در مشهد بستگی به محل موردنظر نیز دارد، افزود:، اما طبق آمار، اکنون زمان رسیدن موتورلانس‌ها در این کلان‌شهر کمتر از هشت دقیقه است.

فعالیت ۳۴ موتورلانس در مشهد

وی با بیان اینکه اکنون سیزده موتورلانس فعال در شهر داریم، اظهار کرد: اخیرا نیز ۲۱‌دستگاه دیگر به موتورلانس‌ها اضافه شد که در مجموع تعداد آنها به ۳۴‌دستگاه رسید. قیمت هر موتورلانس حدود ۴۰۰‌میلیون تومان است که تجهیز آنها نیز توسط دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و سازمان اورژانس کشور در حال انجام است؛ این موتور‌ها پس از جذب نیروی تخصصی در آینده نزدیک در شهر مشهد فعال خواهند شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره اینکه آیا این میزان موتورلانس برای مشهد کافی است، گفت: سازمان اورژانس کشور برنامه دارد که در کلان‌شهری مانند مشهد، با‌توجه‌به حجم مأموریت‌ها، تعداد دیگری از این دستگاه‌ها را اضافه کند، اما هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست. البته کمک خیران سلامت نیز در این حوزه می‌تواند مؤثر باشد.

۳ ویژگی مهم خدمت با موتورلانس‌ها

یزدانی موتورلانس را در مناطقی که تعداد مأموریت بیشتری دارد، بار ترافیکی سنگینی دارد، یا دسترسی به معابر سخت است، قابل استفاده دانست و اضافه کرد: موتورلانس‌ها در‌واقع یک واحد پیشرو آمبولانس‌ها هستند و زمانی که آمبولانس یک محدوده به مأموریت اعزام شده باشد و برای کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار، اقدامات اولیه را تا رسیدن آمبولانس انجام می‌دهند؛ ضمن اینکه برخی از اوقات شاید همان اقدامات کافی باشد و نیازی به حضور آمبولانس در محل نباشد.

وی از لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت موتورلانس‌ها گفت و ادامه داد: هنوز برخی از شهروندان انتظار دارند که حتما آمبولانس در محل حضور پیدا کند؛ شاید گمان می‌کنند که موتورلانس نسبت به آمبولانس تجهیزات کمتری دارد؛ در‌صورتی‌که موتورلانس‌ها نیز تجهیزاتی را که در آمبولانس وجود دارد، به‌شکل کوچک‌تری در اختیاردارند.

هرروز ۸۰۰ تا ۹۰۰ مأموریت

یزدانی بیان کرد: در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد روزانه بین هشتصد تا نهصد مأموریت داریم؛ ضمن اینکه متأسفانه ۵ درصد از تماس‌ها با اورژانس مزاحمی، حدود ۳۰‌درصد دیگر نامرتبط و تعدادی هم مشاوره‌ای است. البته برخی اوقات پس از حضور آمبولانس در محل، همکاران متوجه می‌شوند که مورد غیراورژانسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->